Teveel om op te noemen! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu Teveel om op te noemen! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu

Teveel om op te noemen!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre

11 November 2013 | Indonesië, Soerabaja

Selamat!

Hier weer een korte update van onze laatste gebeurtenissen.
Na de heerlijke herfstvakantie moesten we in verband met ons werk een week later alweer een visarun maken naar Singapore.

Op zaterdag eerst een gezellig etentje bij ons thuis gehad met Stephanie en Jerome (frans stel) en Loes en Maarten en de kinderen (9).
Op zondag weer met de vroege vlucht richting Singapore. Ditmaal zaten we op Sentosa. (voor de nieuwe lezertjes: Sentosa is een schiereilandje in Singapore waar stranden en vertier de boventoon voeren)
Einde van de dag heerlijk naar ons oude stekje 'Coastes' op het strand om gezellig met Marlouke en Joost en Sheila en George en de kinderen een hapje te eten.
Volgende dag op bezoek bij Marty, Alex en Shrek in Universal Studios. We hebben een topdag gehad, maar toch kan het niet tippen aan onze eigenste Efteling;-)
Smiddags weer terug naar Surabaya.

Op donderdag de jongens verandert in draken en drakula's om mee te kunnen doen aan de Halloween parade op school.
We hadden in een klap weer een goed gevulde voorraadkast, want tjongejonge wat een belachelijke hoeveelheid snoep, koek en chips werd er uitgedeeld. O ja en een appeltje;-)
Op vrijdag mocht Luuk het er weer allemaal afsporten op de sportdag van school. Heel leuk om te zien was het systeem van de huizen (volgens mij vrij Amerikaans -correctie: ik heb zojuist begrepen dat het heel Engels is). Luuk zit in het huis 'Garuda', een van de vier. De dag begon dat alle huizen afzonderlijk een lied/yell mochten laten horen voor de bonding. Vervolgens werden ze in leeftijdsgroepen ingedeeld om allerlei activiteiten te doen. Elk lintje wat je verdiende was een punt voor je huis (Luuk zijn score was 4 lintjes voor de derde plaats). Aan het einde van de dag word er nog een gezamenlijke hardloopwedstrijd en een estafetteloop gehouden om uiteindelijk te bepalen welk huis heeft gewonnen. Garuda was op een paar punten na, tweede, de teleurstelling van die gezichtjes was echt sneu om te zien.

Het weekend stonden er weer een hoop collega's uit Nederland op de stoep om te vergaderen. Een drukke week al met al.
Na op vrijdagavond iedereen weer uitgezwaaid te hebben, hadden we zaterdags een BBQ van de Nederlandse Klub in Trawas een dorpje hoog in de bergen. Met Hazes, Toontje lager en een fust Bintang (Heineken) kon het prima doorgaan voor een BBQ in Nederland in de zomer, erg grappig en gezellig. Het is een rare mengeling van oude Nederlanders die hier zijn blijven hangen en jonge Nederlanders die met een Indonesische zijn getrouwd aangevuld met de schaarse aantal expats uit Soerabaja en omgeving.

Savonds heb ik het vliegtuig naar Bali genomen om gezellig een meet and greet met Juud te hebben. Savonds heerlijk bijgeklets en de volgende dag met de boot naar Nusa Lembongan waar we Nemo even gedag zijn gaan zeggen. Na een lekkere lunch en een relaxt middagje op het strand weer terug naar Bali. Vervolgens bij ondergaande zon tot midden in de nacht yathzee gespeeld. Vanmorgen vroeg weer afscheid genomen en weer lekker naar de mannen gevlogen.

Nu weer even back to normal.

Ajuus!
De Buijsjes

• 11 November 2013 - 15:07

Malcolm:

Wat hebben jullie het zwaar daar!
    Dat huizen systeem is heel erg Engels! Op Grammar School zat ik in huis "Tudor". Is heel normaal op alle senior scholen daar.
    En aj wij zij bezig met plannen voor Java en Bali. Zal Ria overtuigen dat zij moet een email sturen.
    Groetjes

R&M

• 11 November 2013 - 19:51

Ria Van Dijk:

Pffff, wat een verhaal weer zeg! De kinderen zijn al weer helemaal aangepast zo te lezen. Wat goed van ze!!
    Over kinderen gesproken. Wij hebben net de buurtkinderen aan de deur gehad met hun lampionnen en versjes. Want het is vandaag Sint Maarten. Ook leuk, hihihi.
    Liefs, Ria