9000 km qualitytime.... - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu 9000 km qualitytime.... - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu

9000 km qualitytime....

Door: karlijn

Blijf op de hoogte en volg Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre

12 September 2015 | Indonesië, Soerabaja

9000 km quality time...

We gaan weer even terug waar we gebleven waren bij het vorige verslag, Jakarta. Na een lekker dagje rommelen in kemang, de buurt waar alle expats wonen in Jakarta, is het tijd om onze mooie kleren uit de kast te halen voor het Oranjebal met als thema Hollywood. Prachtig aangeklede zalen en mensen, lekker eten en goed gezelschap, en om twaalf uur een echte jarige job. De volgende dag taart op bed en een leuk tourtje naar 'sunda kelapa' en 'Batavia stad'.

Het weekend daarna is het Pinksteren en trekken we de bergen (lees: vulkanen) in. We hebben een trekking geregeld van 5 uur door prachtige natuur op de rand van de buitenste vulkaanring van bromo naar een plek genaamd b-29. Ook wel bekend als 'paradijs boven de wolken'. Op een breder stuk van de berg slaan we ons tentenkamp op en wordt er voor ons gekookt, terwijl de zon ondergaat, met uitzicht over alle vulkanen in de buurt. Waar we savonds gaan slapen met een paar tentjes om ons heen, worden we smorgens wakker met een grote menigte, lokale tieners, die met hun brommertje een dodemansrit de berg op hebben gemaakt in het pikkedonker om de zonsopgang te zien. Na 6000 foto's met de menigte, een waanzinnige zonsopgang en heuse frietjes voor ontbijt, gaan we weer terug richting lava view lodge. Waanzinnig leuke en mooie ervaring.

Inmiddels de laatste weken voor de zomervakantie aangebroken. Luuk heeft assembly over samenwerken, Taeke mag een dagje proefdraaien in year 2, samen met alle Europese moeders geven we een lezing over Europa in de klas van Sverre en Taeke en wordt ik in Jakarta benoemd tot hoofd tasksforce maritime voor de bilaterale Kamer van Koophandel Benelux. En ondertussen zijn er de nodige fairwells en gezellige etentjes en hebben Luuk en Taeke hun eerste piano-optreden in onze 'thuis'mall, Supermall.

De zomervakantie begint met een paar gezellige dagen in Singapore bij Marlouke en Joost. Als vanouds lekker robbedoezende kinderen, gezellig avondje stappen met Mei-yi en de meiden, een proefles Kung-fu voor de kinderen met Luca en afsluitend een dagje waterpret in de 'port of lost wonders'.

En toen was het tijd voor een kleine 8 weken woon/werk vakantie in Nederland. Alles stond in het teken van genieten van de Nederlandse zomer en zoveel mogelijk vrienden en familie te zien en dat is gelukt (mohon maaf als ik iets of iemand vergeet te noemen in dit verslag).

Om maar te beginnen met Colorrun Doetinchem samen met Maryse (en gelukkig hier met uitwasbaar poeder;-)).

Met een heerlijk etentje in de Pijp in Rotterdam met een gezellige groep vrienden en familie en een waanzinnige verrassing van mijn broertje, die speciaal voor mijn verjaardag komt invliegen uit Houston is ook mijn veertigste levensjaar een feit.
Aangevuld met drie dagen feesten aan de Brouwersdam op Concert at Sea, een goed begin.

Ook was het tijd voor gezellige expat reunietjes. Loes en Maarten van eerste periode Surabaya, een gezellig bubbel weekendje in Brussel met Bri, Will en Sooph (overgevlogen uit Genève) van eerste uitzending Singapore en ook een heerlijk weekendje Amsterdam met oud huisgenootje Juud en Angelique (Singapore).

Taeke mocht wederom zijn verjaardag (6 jaar) in Nederland vieren en dit keer werd het een feestelijk dagje zeilen met familie en vrienden op de Kaag. Met een heerlijk Hollands weertje, gezellige sfeer en picknick op de zwemsteiger was het maximaal genieten.

Vervolgens onze tent weer uit de mottenballen gehaald voor een paar heerlijke dagen in de Franse Ardennen met Tomas en Naomi. Een kabbelend beekje waar de jongens uren in konden ravotten, kaneelbroodjes maken boven ons kampvuur, flying fox en prachtige wandelingen, kortom echt even vakantie!

Verder ons jaarlijkse dagje Efteling met de neven en nichten, mosselfeesten, filmhuis, de parade, gaypride, wat is Nederland toch heerlijk in de zomer.

Een dagje plaswijckpark als afsluiting en met 9000 km op teller leveren we onze auto weer in.

Maar de vakantie zit er nog niet op want Indonesië viert zijn onafhankelijkheid en wij vieren het mee op de heerlijke stranden van Bali, dancefestival dreamfield, met een logeerpartijtje voor de kids bij oom Richard en tante Dan.

Maar toch komt aan deze mooie vakantie ook een einde. Kinderen weer lekker naar school. Taeke naar year 2, hij hoort nu bij de grotere kinderen en daar is hij zich heel erg bewust van. Luuk naar year 3 bij mr. Sherring en Sverre lekker vertrouwd in Montes(t)ori.
Luuk zit in het huis van Garuda en gaat de strijd nu aan met zijn broer, die in Komodo is ingedeeld.

Op de werf is het druk met bezoekjes en vordert het ship gestaag.

Dit weekend staat in het teken van taarten bakken en traktaties maken voor Luuk zijn 8ste verjaardag. Kleine jongens worden snel groot.

Salam Hormat,
De Buijsjes

"
Vergeet je niet te leven
dacht ik laatst
de tijd hield stil
een adempauze even

en als je nu eens zonder haast
buiten de tijd om wil
slagbomen neergelaten
dolgedraaide wijzerplaten

onder je door of langs je heen
ze laat voor wat ze zijn en dan
meer lucht en ogen van

het goede aardse zien
een beetje ruimte worden en misschien
iets meer gericht alleen"

• 13 September 2015 - 09:53

De Brandjes Culemborg:

Wat een leuke update weer van jullie!! Ook heel mooi om af en toe herkenning op een foto te zien (2006 is toch al weer een tijd geleden dat wij daar waren haha). Jammer dat we jullie niet tijdens jullie Hollandse weken zijn tegengekomen, maar door dit mooie verslag zijn we weer helemaal bij!!
    Veel liefs voor jullie allemaal uit een zonnig Culemborg

• 13 September 2015 - 17:46

Ria:

Wat een heerlijk verslag van jullie vakantietijd in Europa.
    Fijn dat we een deel daarvan mochten meemaken. Vooral het feestje op je 40ste verjaardag in Rotjeknor was reuze gezellig. Maar ook het zeilen op de Kaag ter gelegenheid van Taeke's 6de verjaardag was voor ons een belevenis.
    Ook jullie activiteiten in "the far east" volgen we met bewondering. Wat hebben jullie het toch goed voor elkaar. Ik ben reuze trots op jullie en wens jullie nog een hele mooie tijd daar.
    Karlijn en Tijs ik wil jullie nog van harte feliciteren met jullie trouwdag afgelopen dinsdag 8 september.
    Alweer 9 jaar een heerlijk stel. Blijf vooral van en met elkaar genieten!
    Morgen 14 september wordt Luuk 8 jaar. Gefeliciteerd Luuk en een dikke knuffel van ons.
    Wij wensen hem een hele fijne verjaardag!
    Fijn dat we op deze manier toch een beetje bij elkaar kunnen zijn. Ik geniet iedere keer van het verslag en de prachtige foto's.
    Bedankt voor jullie felicitaties voor mijn verjaardag. Geweldig om precies op 11/9 een kaart van jullie te ontvangen. Dat vind ik fantastisch!
    Veel liefs van ons uit Zeist en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
    Malcolm & Ria