2x retourtje Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu 2x retourtje Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu

2x retourtje Nederland

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre

18 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Selamat hari raya idul fitri mohon maaf lahir dan batin! Oftewel (vrij vertaald) Gefeliciteerd met het suikerfeest en mijn excuses voor mijn misdragingen van het afgelopen jaar!

We waren gebleven bij de avond van ons vertrek naar Nederland met hemelvaart voor de bruiloft van Tijs zijn vader.

Na aankomst eerst even op babyvisite bij Frouke en Gijs om mooie Fleur te bewonderen.
De volgende dag onderweg naar de kaag voor een heerlijk dagje zeilen in een 16 kwadraat met oma Son en Arthur. Topzeilweertje. Lekker windje, paar wolkjes met verder een fris lentezonnetje.
Met een gezonde blos eerst een borrel bij oma 'lift' (inmiddels 97 jaar) halen en daarna in Delft een hapje eten.

Op de terugweg nog even een flits-babybezoekje bij Loes en Ruud.

Op zondag lekker relaxen in de achtertuin bij mijn ouders met mijn zus en de kinderen, maandag genieten op 'de Dijk' in Veere, dinsdag cursus en Tijs biertjes drinken in Den Haag, woensdag hapje eten in Rotterdam met San om op donderdag weer af te zakken naar het mooie zeeland voor een gezellige meet and greet met den Bels.

Eerst kopje koffie op de camping bij Gwendolyne en Martijn, daarna op naar de molen voor een hele middag gezelligheid met onze vrienden de bubbels uit Brussel, de buurtjes uit Antwerpen en een groot gedeelte van de clan uit Middelburg. Savonds eten we nog een hapje mee op de camping, maken een ouderwets kampvuurtje en de kinderen racen eindeloos rond op hun tractortjes. Wat een superdag!

Op vrijdag gaan we gezellig borrelen en nog even buikje checken in Vleuten. -Tja, grappig hoor! zo denk je uit de babyfase te zijn en zo zit je er toch ineens weer middenin. -

Op zaterdag maken we een prachtige sloepentocht door Woerden en omstreken. Het is genieten om zoveel lieve vrienden te zien in een korte tijd en ook nog ontdek je plekje in je eigen vaderland.

Op zondag is het dan zover, de reden van ons bezoek! Aandoenlijk om te zien hoe het bruidspaar een tikkeltje nerveus is voor de bruiloft en samen met de kinderen van Gaby maken we veel lol om onze geheimen zodat de spanning nog ietsje meer wordt opgevoerd.

Tijdens de kerkdienst wordt de auto omgetoverd in een heuse trouwauto met bloemen en 'just married' opschrift en uiteraard een lint met blikken, hilarisch;-)! Met prachtige anekdotes, de kleinkinderen in allemaal hetzelfde pakje en een prachtige taart wordt het een hele speciale dag!
Daarna genieten we met beide families van een heerlijke lunch bij het restaurant 'in de stad' in het Rotterdams havengebied. Wat een lekker plekje en zo onder de rook van Rotterdam!

Savonds hebben we, om dit waanzinnige flitsweekje af te ronden, nog een gezellig etentje bij mijn zus met mijn broer die net uit Houston is komen invliegen.

Bij terugkomst in Soerabaja staat alles in het teken van het einde van het schooljaar, verschillende afscheidsfeestjes en werk. De weken vliegen voorbij en voor we het weten vlieg ik weer met de kinderen naar Nederland.

We starten met een dagje bij Marlouke in Singapore waar de kinderen zich heerlijk uitleven en snachts vliegen we door naar Nederland.

De kinderen gaan lekker aan boord bij mijn ouders, beetje krabbenvangen, ravotten aan de eilandjes op de Grevelingen, met het bijbootje klooien, nostalgisch!
Ondertussen vier ik mijn verjaardag met een hoop vriendinnen, volg nog een cursus en werk in Vlissingen.
In het weekend is het tijd voor weer eens een festival. Concert at Sea! Topweer! Gezelligheid en toch bijzonder om weer eens een feestje met je vader te vieren! (Charlie met zijn drie angels!). Al met al een weekend om nooit meer te vergeten!

Het weekend daarna staat in het teken van de WK Voetbal, de kookclub, een gezellig dagje Efteling en de verjaardag van Taeke (5 jaar).
'De Dijk' heeft zichzelf geevenaard door een heerlijke taart voor hem te bakken en na een mooie start van een feestelijke dag ontmoeten we veel vrienden en familie bij de Jonge Johannes om de dag compleet te maken.

Op donderdag stappen we weer in het vliegtuig terug naar Tijs en mijn zus, zwager en kinderen die net Java hebben afgereisd en staan we aan het begin van onze vakantie in 'eigen' land.

Hier zal ik apart verslag van doen, dus......Sampai jumpa lagi! ofwel: Tot snel!

• 19 Augustus 2014 - 14:38

DeBrandjesCulemborg:

Lieve allemaal,
    dat was voor ons weer een heerlijk extra lang verhaal om te smullen(de vorige twee hadden we namelijk niet ontvangen...) en weer een heleboel mooie foto's om het allemaal nog duidelijker voor ogen te zien...
    Dankjewel Karlijn!! Dat je met het tempo waarin deze leuke evenementen plaatsvinden alles nog zo netjes en leuk geschreven op een rijtje kan krijgen...wauw....denk er toch nog maar eens over om een boek te gaan schrijven...
    Nogmaals heel erg bedankt dat we op deze manier een beetje mee mogen beleven wat jullie hier en daar met elkaar en met anderen meemaken, geweldig!
    Blijf van en met elkaar genieten, veel liefs, Jan Robert en Gerda