Festiviteiten - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu Festiviteiten - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre - WaarBenJij.nu

Festiviteiten

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Tijs, Karlijn, Luuk, Taeke & Sverre

23 Januari 2014 | Indonesië, Soerabaja

Lieve lezertjes!

Allereerst Selamat Tahun Baru 2014! Oftewel een heel gelukkig nieuwjaar.

Even terug naar onze laatste gebeurtenissen. Onze visaperikelen. Na een laatste keer op en neer naar Singapore eindelijk de juiste documenten voor onze verblijfstatus in Surabaja verkregen.
Weer een trip down memorylane rijker, dit keer de Singapore Zoo en de kerstsneeuw bij Tanglin mall. De jongens vonden het heerlijk! Ze waren uiteraard kletsnat na een uur in het schuim, maar konden er geen genoeg van krijgen.

Na terugkomst was het tijd voor de oude man uit Spanje. Pepernotentaarten, tekeneningen, een echte Sinterklaas (of was het onze buurman) met zwarte pieten en een cadeau van de Sint. Het was helemaal compleet. Het deed me herinneren aan de Sinterklaasbezoekjes bij mijn oma toen ik klein was, erg grappig.
Na nog een weekje rust in de tent was het een week van kerstperformances op school, christmas treasurehunt op Sverre zijn school en een gezellige kerstborrel bij Steph en Jerome.

Taeke ontplooide zich als een waardig kerstzangertje, Luuk liet een paar moves zien daar verbleekten zijn ouders bij en Sverre liet trots zijn school zien aan zijn oudere broers.

Na de meest warme kleren in een koffer te hebben gepropt, was het tijd voor ons kerstbezoek aan Nederland.
Na een week hard werken en veel vrienden in het Zeeuwse gezien te hebben, begon onze tour de Hollande. Nichten knuffelen in Edam, Kerstviering bij opa Frank en oma Gaby in Capelle ad IJssel, kerst bij de fam. van de Kamp in Buren, kerstdiner bij Daan in Amersfoort en de hei op bij Oma Lasonja in Drouwen, het kon niet op en zo ook met alle verwennerijen.
Vervolgens een paar topdagen op de dijk bij de familie Kraal, wat was het weer vanouds gezellig! Een waanzinnig goed feestje met oud en nieuw en vervolgens was het weer tijd om de koffertjes te pakken.

Met kilo's kaas in de koffer weer heelhuids in Surabaja gelandt. Na menig reunie met vrienden en vriendinnen op school, op vrijdag het nieuwe jaar ook nog ingeluid met onze vrienden hier.

Op het werk zaten we ook niet stil. De eerste ceremony is een feit met de minister van Defensie die de knoppen bediende om het eerste staal te snijden.

Intussen werd onze kleine man alweer drie en zijn we om het te vieren een dagje naar de Safari gegaan. Het was weer hilarisch als de zebra zijn kop in auto stak, onderweg een poepende tijger, daarna knuffelen met een babytijger en in het waterpark nog even dolle pret gehad. Met zijn nieuwe fiets scheurt hij nu met zijn grote broers door onze wijk, het gaat inderdaad hard.....zucht!

Inmiddels is het regenseizoen in volle gang. De straten ontpoppen zich op sommige momenten tot heuze riviertjes en in Jakarta staat ongeveer 3/4 onder water en zijn evacuaties aan de orde van de dag.

Taeke heeft af en toe een 'wolvenslok' in zijn slaap. We vermoeden dat de wolf hem opslokt in zijn slaap, maar inmiddels is het woord 'wolvenslok' toegevoegd aan ons vocabulaire.

Daarnaast hebben we zeven kleine huisdiertjes onder ons dak wonen; vleermuizen. Elke morgen als we de gordijnen open doen staren de schattige kraaloogjes ons aan.

En we zijn nog niet klaar met alle festiviteiten, want ook Chinees Nieuwjaar staat nog voor de deur!

Daarom sluit ik af met:
Cong Xi fa Cai! (jaar van het houten paard)

Warme groeten uit Soerabaja,
de Buijsjes

• 23 Januari 2014 - 16:14

Ria Van Dijk:

Lieve Buijsjes,
    wat een leuk reisverslag en wat een enorm leuke foto's. Jullie halen alles uit het leven. Fantastisch. We vonden het enorm leuk jullie in december weer te zien. En we hebben genoten van het gezellige etentje bij je ouders in Buren.
    Nog van harte gefeliciteerd met Sverre. Alweer 3 jaar. Waar blijft de tijd.
    Een hartelijke groet vanuit een nevelig Zeist.
    Liefs en een dikke knuffel van Mal en Ria

• 23 Januari 2014 - 17:00

De Brandjes Culemborg:

Lieve allemaal,
    wat is het weer geweldig over jullie wel en (hopelijk weinig)wee te lezen. Vanaf nu weet ik weer, dat wij het nooit druk hebben, nooit gehad ook....
    De foto's zorgen ervoor dat we het echt voor ogen zien, wat jullie allemaal beleven...!
    Van hier weinig nieuws: het dreigt eindelijk een heel klein beetje koud te worden, maar het mag (helaas) geen naam hebben; laat staan dat we gaan schaatsen en laat de elfsteden-koorts maar helemaal weg...
    Karlijn, je jongste oppas kind hier vertrekt a.s. zaterdag naar Zuid Afrika voor een maandje co-schappen en een maandje reizen(toen jullie in Nederland waren was hij met z'n jaarclub bij jullie buureilanden, Bali, Flores en Lombok). De oudste woont sinds half oktober samen met z'n vriendin in een heel leuk buurtje in Utrecht. Hebben het daar heel erg naar hun zin.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
    Heb het goed daar met z'n allen en succes met jullie werk! Liefs, Jan Robert en Gerda

• 14 Februari 2014 - 17:43

De Brandjes Culemborg:

Lieve allemaal,
    vanochtend berichten over veel gesloten vliegvelden op oost Java en over overlast door vulkaan as. Onze eerste gedachte: hoe is het met jullie? We hopen alles goed en wensen jullie sterkte!
    Veel liefs, JR en G
    P.S. omdat we geen email adres van jullie hebben, doen we dit berichtje maar even zo....